Bariére of ‘t Barrierke

Datum :           woensdag 16 aug 2023

Actie   :           22. Busreis terug NL en Breda naar Helmond

Fietskilometers:          78km               totaal getrapt: 1280 km

Bariére of ‘t Barrierke

We staan al vroeg bij de plek gereed waar we de op de bus naar Breda (Prinsenbeek) stappen. En Ja al snel arriveren ook Johan en Ans Maagdenburg. Ook zijn gaan mee terug naar Nederland. Fietstassen eraf gehaald, d.m.v sjorbandjes bij elkaar gebundeld, voordrager gedemonteerd, stuur gedraaid en gekanteld. Klaar dus voor rustig opstappen. Maar wat blijkt, de fietsbus komst niet naar de vooraf afgesproken opstap plek. (Inmiddels staan er 28 fietsers die mee willen en hebben allemaal hun fietsen vervoer-klaar staan) Reden, bij een vorige keer mocht hij daar niet staan volgens lokale politie. Hij stond nu ruim 500mtr verder op het parkeerterrein van een grote shoppingmol. Hij was ook niet te bewegen om toch met de bus naar ons te komen. Dus nu met fietsen en tassen sjouwen naar de gewijzigde opstap-plek. (klotezooi)

Maar goed, wij hadden als eerste onze fietsen er instaan en de bagage in het ruim gelegd. Als zitplaats hadden we de achterbank uitgekozen. Pierre wil toch nog een plekje opschuiven en koos de een na laatste zit plek. Maar ook nu weer de nacht “hangend en wurgend” door gekomen. De bank waar ik zat/lag had 5 veiligheidsgordels die mijn ligplezier al vrij snel verpeste. In Amiens maken we nog even een tussenstop voor toiletgebruik en beentjes strekken.

We komen mooi op tijd aan in Prinsenbeek. Direct beginnen we met uitladen en fietsen opbouwen. We geven Johan en Ans een hand en bedanken hen voor de gezellige momenten. Zij trappen naar Hulten (tussen Rijen en Gilze). Wij gaan opzoek naar een ontbijt en een toilet. Waarna ook wij de trip naar Helmond oppakken.

Om met het thuisfront contact te houden, hebben we op de telefoon onze live-locatie aanstaan. Tussen Spoordonk en Oirschot treffen we Mario en Willie Langewouters aan. Zij zijn ons tegemoet gefietst. Grandioos was dit. Mario maakt van ons nog een foto in een veldbloemenperk. Als 4 fietsers rijden we richting Son. Daar bij de ophaalbrug aan de Hooidonk, tref ik mijn broer Jos. Ook hij is ons tegemoet gereden. Na dat ik hem stevig heb omhelst fietsen we met ons vijven naar Helmond. Hier is een gezellig gezelschap bij elkaar gekomen om ons te verwelkomen. Ik omhels Margot en geef haar een heerlijk kus. Ook Guus en Annie, Tineke, Eveline, Dennis en mijn kleinkinderen Luna en Mila zijn erbij. Ook arriveert Lucia die haar Pierre verwelkomt. Ook Wim Raaijmakers heeft tijd gevonden om te komen. Gezamenlijk brengen een toost uit om onze trip en de vele leuke reactie die wij hebben mogen ontvangen. En kei mooi afscheid van een grandioze mooi fietsreis. Uit en thuis hebben we precies 1280km gefietst. Een mooie afstand om op terug te kijken

Namens Pierre en Ton allemaal bedankt

1. Nicole:
    17 augustus 2023
    Geweldig wat een toppers zijn jullie ! Wat fijn dat jullie onder deze bijzondere mensen richting huis mochten rijden ! Een echt onthaal !
    Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar we gaan elkaar gauw zien !! En eens goed knuffelen want jeeh wat een km en wat een avontuur !!!
    CHAPEAU! Dikke buiging 🙇🏼‍♀️
    Knuffels van je nichtje 😘
  2. Jos van Mierlo:
    K..bus!
  3. Guus:
    17 augustus 2023
    De ontvangst was mooie en warme afsluiting van een fantastische reis. Hier hoort alleen maar diep respect voor jullie prestatie!👏💪👊
  4. Tineke:
    17 augustus 2023
    En daar waren ze dan. Onvermoeibaar die 2. Alsof ze een blokje om hadden gereden. Petje af voor die krasse knarren.