Mijn trouwe reisgezel is mij “ontvallen”

7 juni 2023 - Helmond, Nederland

Helmond 1 t/m 7 juni 2023

Jongens wat is dat balen!!!!

Afgelopen donderdag 1 juni is mijn IdWORK gestolen in Eindhoven bij het parktheater.Mijn mooie, trouwe en degelijke reisgezel ben ik kwijt. Framenummer 13023066 Ondanks dat hij stond afgesloten hebben lui, die niet weten wat andermans eigendommen respecteren inhoud, mijn fiets gestolen.

Ik stond even perplex bij de plek waar ik hem had gestald. Helaas kon ik hem niet aan een boom of dergelijke vast maken.Deze kloothommels hebben er blijkbaar op staan te kijken.

Omdat mijn fietstocht (Loireroute), samen met Pierre, bijna staat te beginnen. Heb ik “bijna hals overkop” een andere IdWORK gekocht via marktplaats. Ik ben deze op maandag 5 juni op gaan halen in Amsterdam. Het is inderdaad de fiets die voldoet aan mijn verwachting.  Via mijn ochtend activiteit als fietskoerier bij Tour de Ville, wordt mij het aanbod gedaan door Patrick Dekkers, om mijn aankoop door hem vakantietocht klaar te maken. Een grandioos mooi aanbod van Patrick.

Maar ook ik moet ook nog het nodige doen om van hem weer een ware reisfiets te maken. Er moet een nieuwe (lowrider) voordrager op, De voor en achterband vervangen, incl. nieuwe binnenbanden, ik heb inmiddels een nieuwe stuurtas en achter-tas aangeschaft, ATB trappedalen gemonteerd, een nieuwe temperatuursensor aangebracht een zadeltas met binnenband en gereedschap onder het zadel gemonteerd en: een deugdelijk extra kettingslot aangeschaft.

Zo ik ben weer reis klaar.

Ik heb mijn nieuwe Idwork een kus op het stuur gegeven en afgesproken dat ik goed voor hem zal zorgen en dat we samen mooie reizen gaan maken.

Gisteren, 6 juni, kreeg ik, van mijn doorlopende reisverzekering een mooie schadeloosstelling van € 1000,-- Ik moest hier wel een traantje van geluk voor weg pinken.

Ben ik toch mooi voor 1/3 schadeloos gesteld.

1. Nicole:
    7 juni 2023
    Potverdikkie wat balen !!!! Maar je gaat het helemaal goed doen op je nieuwe itworks !! Kusje erop en gaan met die banaan !
    Topper 👍🏻💪🏻🚲🚲
  2. Johan Engwerda:
    7 juni 2023
    Wat een kl@te bericht, maar mooi dat de Loire tocht door kan gaan. Dacht er gisteren nog aan toen ik jullie route in mijn navigatie programma zag staan.
    Goede reis gewenst en ik ga jullie volgen.
  3. George:
    7 juni 2023
    das balen ja, ook nog eens veel extra tijd mee kwijt. Wens je een prachtige nieuwe fietstocht Ton.
  4. Reinier:
    8 juni 2023
    Wat een een ongelofelijke K streek! Goed om te horen dat je alweer een nieuwe trouwe metgezel hebt kunnen bemachtigen Ton!
    Geniet van je reis!
  5. Clasien:
    Lieve Ton,
    Heel erg vervelend maar gelukkig kan de reis doorgaan!
    Geniet van deze reizen zolang het nog kan, soms is het zomaar ineens afgelopen.
    Wij gaan weer genieten van jouw reisverhalen!
    Harrie en Clasien
  6. Jos van Mierlo:
    8 juni 2023
    Ook Eindhoven zit vol met k.......violen! Je kunt je aluminium ros geen 2 tellen alleen laten. Lang leve de doorlopende reisverzekering!!!!!! Veel fietsplezier!
  7. Guus:
    14 juni 2023
    Wat een ongelofelijke K violen, in vaktermen heet dat gajes van de bovenste richel! 😡🤬
    Wat een werk en kosten om die “nieuwe” fiets reisvaardig te maken. Prettig dat je enige vergoeding hebt gekregen maar maakt het niet minder vervelend. MAARRRR het gaat óngetwijfeld goed komen. Kijk uit naar je verhalen veel fiets plezier 🚲